Reggio Emilla Gezim…

Değerli Dostlarım ,

Kasım ayını 22 si ve 26 sı arasında İtalya yapılan ve dünya en büyük yarışmalarında Reggio Emilla 2012 gittim.Bu seyahat yurt dışına ilk seyahatim idi.Grubumuzda camiamızın değerli isimleri Uğur Birteksöz,Veysel Türkücü,Dr.Berkant Genç abimiz ile 4 günlük güzel yolculuk geçirdik. İtalya Balogna havaalanına indikten sonra doğrudan kalacağımız otel gittik.Ertesi sabah güzel bir kahvaltıdan sonra fuar alanının ziyaretçilere açılacağı saat 4 te olacağında ufak bir şehir turu atmak için otelden ayrıldık ve italyanın güzel bir kenti Parma ya gittik . İtalya tarihi ile ünlü demişlerdi giderken ve öylemiş her tarafta tarihi eser ve yapılar mevcuttu.Ordalar güzel fotograflar çektirme imkanım oldu.Parmadan saat 14:00 ayrıldık ve doğrudan yarışmanın yapıldı fuar alanına gittik. Geçen sene oraya giden Uğur Birteksöz ve Ömer YILMAN abimiz yarışma solanuna girmek için bilet  alacağımız ilettiler, sıraya girdik biletlerimiz aldık,içimi bir heyecan sardı nasıl bir ortam ile karşılaşacağımı hayal ediyordum hızlı adımlarla yarışmanın salonuna doğru ilerlemeye başladım  kapıdan içeri girdiğimde çok büyük bir alan sanki uçak hangarı gibi idi, her tarafta masalar ve stantlar mevcuttu.Yarışma salonu o kadar büyük dükü gözlerime inanamadım.Sonradan anladım ki bu salondan 2 adet daha varmış inşallah bizlerde bir gün böyle büyük solanlarda yarışma düzenleriz.24.000 adet kuş yarışmış italyan dostlarımız bu yarışmaya 1 ay öncesinde hazırlanmaya başlıyorlarmış.İlk günün heyecanı ile bir baktım çevreme bizim gruptan kimse kalmamış sağında solumda herkes bir yerlere dağılmış,bende facebook tanındığım gloster sevdalısı Renato Banoldo  standına gittim.Çat bat ingilizcemizle kendisi konuşmaya başladım.Sayın Banoldo tam bir gloster sevdalısı iki kolunda da gloster dövmeleri mevcuttu.Onun yanında ayrıldıktan sonra diğer bir gloster üreticisi Vicenza Scardina yı standında ziyaret ettim. Kalitesi ve tüy yapısı çok güzel kuşları vardı.Bir baktım saat epeyce ilerlemiş buluşma vakti gelmiş salondan ayrılarak arabamızın yanına doğru gittim.Biraz bekledikten sonra bizim tayfada aracın yanına geldiler.Fuar alanında ayrıldıktan sonra doğruca Dönerci Hüseyin abinin dükkanında soluğu aldık.Öyle bir açıkmış sızki Hüseyin ağabeyin dönerinde bir buçuk porsiyon yedik.Yanında ayranları içtik.Akabinde çaylarımız geldi o yorgunluğun üzerine öyle bir güzel geldi ki anlatamam saat epeyce olmuştu biran önce otel gidip dinlenmek istiyordum. ilk defa yurt dışına çıkıyordum ve öyle bir ortama gitmiştim ki hayallerin ötesine geçmişti Reggio Emilla…Otel geldikten sonra herkes internetlerine sarıldı ve ailelerimiz ile görüştük.

Saat epeyce geç olmuştu ertesin günde erken kalkıp doğruca Fuar alanına gidecektik.İlk gün aradığım kuşları bulamamıştım ikinci gün bulunurum ümidi ile  kafamı yastığa koyar koymaz uyumuşum.Sabah 9 gibi uyandım bir baktım ki millet kalkmış hazırlanmaya başlamış dostlarla beraber yurdumuzdan getirdiğimiz yiyeceklerimizle bir güzel kahvaltımızı yaptık ve arabamıza binerek doğruca fuar alanına gittik.İlk günkü gibi yine kalabalıktı bizim camiamızdan bir çok tanıdık isimde orda idi.Herkes bir koşturmacanın içinde çok hızlı hareket ediyorlardı.Dolaşırken yarışmaya katılan üreticilerin kitapçığını gördüm ve bir adet satın aldım.O kitapçık sayesinde derece yapan üreticileri tanımak nasip oldu.Kitapçıkta  üreticilerin hangi masalarda oldukları yazılı idi.İlk önce Baima Mauro tanıştım kendisi çok efendi bir insan yarışmada tepeli ahraç kulalarda 1 inci olmuş, kendisine başarılar dileyip bir kaç masa ilersinde yine yarışmada derece alan Zinno Massimo tanıştık.Çok güzel consort glosterleri vardı.Satış alanında ayrıldıktan sonra yarışma kuşlarının yanına gittim.İlk önce glosterlere baktım.İnanın bizim ülkemizde daha iyi kuşlar yarışıyor.Biz türk üreticiler olarak orda yarışmaya katılsak derece çıkartırız.Yine ekstrem kuşlar mevcuttu.Bir 94 puan bir yeşil  kabak vardı çok muhteşemdi…Yarışan gloster sayısı 500 kadar idi.İtalyanlar Renk kanaryalarında aşmışlar yer gök renk kanaryası ben bir daha Reggio Emilla ya gitmezsem o kadar renk kanaryasını ömrüm boyunca başka bir yerde göremem…

1 Yorum “Reggio Emilla Gezim…”

1. Fatih Yüce diyor ki:

maşallah fatih abi sana imreniyorum ne güzel oraları görme imkanın olmuş ve heleki kuşlarda olunca işin içinde ayrı bir güzel… Daha nice seyahatlere ve başarılara abicim. Saygı ve sevgilerimle

Yorum Bölümü

Widgetised alanı

Bu alana bir şeyler eklmek için Görnüm > Bileşenler kısmından bottom 1 sütununa bir şeyler koyunuz.

Bu alana bir şeyler eklmek için Görnüm > Bileşenler kısmından bottom 2 sütununa bir şeyler koyunuz.

Bu alana bir şeyler eklmek için Görnüm > Bileşenler kısmından bottom 3 sütununa bir şeyler koyunuz.

Widgetised alanı

Bu alana bir şeyler eklmek için Görnüm > Bileşenler kısmından bottom 4 sütununa bir şeyler koyunuz.